Miközben a társadalom jelentős része bezárkózott a négy fal közé, a FIFA 20, az Apex Legends, a Madden NFL 20 és a The Sims 4 sorra döntögették a rekordokat. Az Electronic Arts legfrissebb üzleti jelentése szerint a FIFA Ultimate Team futotta a legnagyobbat – a focis játék őrülten népszerű játékmódja 70%-kal több bevételt produkált, mint a tavaly ilyenkor.
Az EA vezetőségének két legfőbb fejese, Andrew Wilson és Blake Jorgensen nyíltan elárulta a befektetőknek szóló beszámolóban, hogy a koronavírus okozta nemzetközi karanténhelyzet kimondottan pozitívan érintette a vállalatot üzleti szempontból. Több tízmillió új játékos csatlakozott az EA ökoszisztémájához, legyen szó akár a sportjátékokról, a mobilos címekről, vagy más, folyamatosan frissülő játékokról, ez pedig alaposan meglátszott a negyedéves bevételeken is.
Az Apex Legends például lényegesen több bevételt produkált az idei első negyedévben, mint eddig bármikor – beleértve a megjelenés utáni rohamot is. A The Sims 4 is folyamatosan döntötte a saját napi, heti, illetve hónapos rekordjait, mára pedig több mint 30 millió játékossal büszkélkedhet.
Népszerűek voltak a sportjátékok is. Az elmúlt negyedévben hétmillió új felhasználó csatlakozott a FIFA-hoz – kétszer annyi, mint a tavalyi első negyedévben. A Madden NFL játékosszáma is jókorát ugrott: 140%-kal többen dobálták a disznóbőrt, mint tavaly ilyenkor.
Összesítve tehát az EA live service szolgáltatásai 416 millió dolláros növekedéssel zárták a periódust, ezzel elérve az 1,1 milliárd dolláros éves bevételt. Természetesen ez a rendkívüli ugrás kívül esik a normalitás határain, Blake Jorgensen is elismerte, hogy az átlagos életvitel fokozatos normalizálódásával valószínűleg innen már lefelé csörgedeznek majd a számok, a vállalat vezető menedzsere szerint azonban határozott zuhanás helyett fokozatos csökkenésre érdemes számítani.
Forrás: https://www.gamekapocs.hu/hir/68147/oriasit_futott_az_ea_live_service_strategiaja