A hét egyik legfontosabb híreként érkezett a Microsoft közleménye, miszerint szeptember 15-én 22 országban, köztük hazánkban is elérhetővé teszik az Xbox Game Pass Ultimate szolgáltatását az Android operációs rendszert futtató mobileszközökön, ezzel több mint 100 konzolos és PC-s játékot elérhetővé téve ezen a platformon is. A szolgáltatás a Project xCloud felhőalapú rendszerét használja, melynek a tesztelése már hónapok óta futott nem csupán Androidon, de iOS-en is.

A múlt idő használata pedig valóban indokolt, a The Verge jelentése szerint ugyanis a Microsoft a minap leállította az Apple eszközeire szánt bétaverzió tesztelését – korai húzás volt ez, hiszen az eredeti tervek szerint szeptember 11-ig futott volna a legutóbbi próbaidőszak. A redmondiak csupán annyit árultak el az üggyel kapcsolatban, hogy az Apple Store szabályzata miatt húzták le a rolót, arra viszont nem tértek ki, hogy pontosan milyen szabály áll a szolgáltatás tesztelésének útjába.

Érdemes megemlíteni, hogy mindez egybecseng a redmondiak bejelentésével, miszerint a Microsoft és a Samsung tovább mélyíti a partneri kapcsolatát, hogy a jövőben minden eddiginél szakadatlanabb lehessen a munka és a játék a platfomok között. Nyilvánvalónak tűnik, hogy az Apple-lel folytatott kapcsolat korábban sem volt ennyire gördülékeny – érdemes az xCloud iOS-es bétaverzióját példaként említeni, amely mindig is két lépéssel az androidos változat mögött kullogott. Az Apple platformján a tesztelők kizárólag a Halo: The Master Chief Collectiont játszhatták, és ezt is csupán 10,000 főre korlátozott létszámban, míg az androidos teszt során jóval nagyobb könyvtár állt az elméletileg korlátlan létszámú teszterek szolgálatára.

A The Verge beszámolójára reagálva a Microsoft egyik képviselője is felszólalt, a nyilatkozattól azonban nem lettünk sokkal okosabbak: „A Project xCloud korai TestFlight periódusa véget ért iOS-en. Most arra összpontosítunk, hogy a cloud gaming élményét az Xbox Game Pass Ultimate részeként elhozzuk az androidos felhasználókhoz is szeptember 15-től.” Az említett képviselő később hozzátette azt is, hogy a céljuk az, hogy a felhőalapú játékélményt idővel minden készülékre kiterjesszék. Reméljük, hogy ez így is lesz, azt viszont kár lenne tagadni, hogy a fentiek jegyében az Apple-lel kötött megállapodásuk jelenleg eléggé képlékenynek tűnik.

Forrás: https://www.gamekapocs.hu/hir/68200/ketseges_az_xcloud_jovoje_ios_en